utsidan är viktigare än vad folk vill få det till

Varför är alla människor så rädda för att våga bry sig om sitt utseende? Visst man behöver inte överdriva, men man borde bry sig om hur man ser ut. Det finns mer och mer moral-folk och töntar som hela tiden ska trycka ner eller klaga på killar/tjejer som bryr sig om sitt utseende. Det finns över allt! Alla åldrar!

Tjejer som klagar på andra tjejer för de pushar, sminkar sig, klär sig i håliga byxor, blonderar sitt hår med mera. Vi tjejer får höra skit som "fjortis" "hora" "bitch" "bimbo" och allt annat skit från andra tjejer. Medan de allra flesta killar faktiskt tycker det är sexigt eller snyggt. (Såvida man sminkar sig rätt, pushar med måtta och klär sig inom gränserna).

Detsamma gäller för killar. Den killen som använder vax, solar, klär sig efter mode/klär sig snyggt, sticker ut ur mängden av alla tråkiga killar och kanske sminkar sig (nu menar jag sminka sig på ett sätt som är vårdat och fräsht, dvs sminkar sig på sånt sätt för att ge sitt utseende det lilla extra) får ofta höra från andra killar att dom är ''bög''

Den som bryr sig om sitt utseende och vill synas för sitt utseende får alltså ta emot massa skit från folk som hellre gömmer sig i mängden, ser ut "som alla andra". Man kan lätt märka att många av dom som klagar är folk som kanske är avundsjuka och svartsjuka. Dom vill kanske också bry sig om sitt utseende mer än dom vågar göra. Men är rädda för vad kompisar eller föräldrar ska tycka. Visst får man klaga på folk, men varför ser och hör jag alltid klagomål mot dom tjejer och killar som faktiskt ser BRA ut, varför klagar ingen på den där killen som sminkat sig till tusen, men är skitful? Varför klagar ingen på tjejen som är översminkad, pushar till max, men som är (ursäkta) superfet?
Ja, precis, för där behöver man inte trycka ner dom, dom får ändå ingen uppmärksamhet så därför är det inget att vara avundsjuk eller svartsjuk på.

Och för er som ändå inte bryr er om utseende, varför klaga på dom som gör det? Vill dom se bra ut så låt dom. Personligen mår jag MYCKET bättre själv om jag känner jag har en bra, fräsh och allmänt omtyckt utsida.
Men säger man det, då börjar folk klaga på att man har dåligt självförtroende och inte vågar vara sig själv och att man gömmer sig i sin utsida med mera. Tycker man att man ser bra ut, ja då är man ego, självupptagen, narcissistisk och hela köret. Tycker man att man är ful och äcklig, ja då är man en fjortis som vill ha uppmärksamhet osv. 

Gillar man inte om någons utsida så brukar man inte gå fram till personen och säga det, utan man håller käften, även på internet, tycker man att någon är ful så kommenterar man inte "ful". Jag ser aldrig några "fan vad ful"- kommentarer när det verkligen är en bild på en ful person. Men när det är en bild på en snygg kille/tjej. Då jävlar är folk snabba på att kommentera "fan vad ful" eller något annat negativt till samma kön som en själv. (Kille kommenterar fult till kille och tjej till tjej alltså)

Det var t.ex nån som skrev till mig för ett tag sen att jag var fjortis och klär mig som en hora, jag svarade "nej". Men då sa personen "ska vi fråga vem som helst och se vad dom säger?"
HAHA, vad ska vi fråga om? jag vet att jag inte är fjortis, även om jag vart det förut. Och jag vet att jag klär mig inte som en hora. Varför ska jag fråga någon annan?

SLUTA VARA SÅ AVUNDSJUKA OCH HATISKA MOT ANDRA SOM BRYR SIG OM SITT UTSEENDE! SKÖT DITT EGET! UTSIDAN ÄR VIKTIGARE ÄN VAD FOLK VILL FÅ DET TILL!!

Kommentarer
Postat av: frida

Holler med dig!

2010-05-17 @ 20:26:58
URL: http://beliveinyourself.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar: Tack så jättemycket! :)

2010-05-18 @ 10:54:20
URL: http://honsomheterhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0